رواية امبراطورية ال العمراني الفصل الثالث عشر 13 بقلم شغف الاعصار
جبل :حاااسب كان هناك من يطلق فرحا وتحيه وكان يظن جبل أنها سوف تأتي في زيدان
زيدان بصله بضحكه جانبيه وبعدها مشي ووقف بعيد شويه
زيدان:أنا خرجتم اهو فا تدخلى جوه لغيت لما نمشي فاهمه
ريم:طيب محسسني انك مخرجني نتعشي في مطعم فخم ودخلت ذهب زيدان عند جبل وملقاش مكان غير جانبه
جبل:اي الله جابك
زيدان:ملكش فيه
وبعد قليل قام زيدان وطلع في مكان ما وطلع سجارته وكان ينفث الدخان ببرود وقال يتصل على ريم
في الداخل الكل رحبوا بريم لأنهم يعرفوا بعض قبل ما
تحصل الحادثه اللى بعدت زيدان وجبل قامت ترقص ومسمعتش الفون
زيدان قلق عليها وقال يدخل يشوفها دخل شافها بترقص والستات بتصقف
زيدان وهو يمسح على شفتيه :شكلها هتحلو قوي كمان وخرج
خلصت الحنه والجميع ذهب إلى البيت
عند جبل وليل دخلوا
جبل:رقصتي
ليل بتوتر:هاا
جبل:مش هكررها
ليل:هما اللى شدوني
جبل وقرب منها و قبلها دي علشان لما اقولك مترقصيش يبقي مترقصيش
وذهب السرير ونام وهي كانت هناك هتنام على الكنبه راح شالها وخدها في حضنه ونام
عند همس
همس :مقولتليش ليه
صقر:اقول اي
همس:انو عمي هو اللى قتل بابا وسلمه لشركه المنافسه
صقر:مين قالك كده
همس:سمعتك بتكلم مع جبل علشان خاطري احكيلي اي اللى حصل.
صقر بتنهيده:كنا أنا وابوكي متفقين مع بعض علشان نوقع الشركات الوهميه اللى بيخبوا عملهم الغير شرعي بس عمك مكنش موافق وفي ليله جه ابوكي وقالى خالي بالك من همس بنتي زي ما يكون قلبه حاسس و بعدها مشي لكن الفرامل كانت مقطوعه ووقع من على جبل ومات وبعد التحري اللى عملته عرفت انو عمك ومقدرتش اعمل حاجه علشان أنتِ كنتي معاه وكنت براقبك علشان لو عمل حاجه
همس بدموع وصدمه:كان بيخدعني واغمي عليها شالها صقر وحطها على السرير واخدها في حضنه وناموا سوا
عند زيدان ..
كان يجلس عاري الصدر وقدامه ريم بتاكل فشار
ريم:هو اي اللى حصل معاك انت وجبل
زيدان:ملكيش دعوه
ريم:علشان خاطري يا زيدان احكي
زيدان بخبث:هحكي بس بشرط
ريم:اي
زيدان بهمس في أذنيها:تبوسيني
ريم:مستحيل
زيدان:خلاص مش هحكي
ريم :طيب وذهبت عند وجنته وباسته
زيدان:هو أنتِ بتبوسي ابن اختك وفجأه قبلها من شفتيها وبعد عنها وقال كده بقي احكي
كنت أنا وجبل زي التوأم مبنفترقش لغيت لما جات هي وهو حبها بس مكنتش بتحبه كان حد زققها عليه وانا اكتشفت ده وقولت لنفسي لو قولتله مش هيصدقني فا قولت لعمو محمود أبوه وحكتله اللى عرفته وهو قرر يساعدني وأمه عرفت وقررت تساعدنا ولمينا ادله كثير وفي يوم روحنا أنا وجبل مهمه وبعد المهمه حكتله عنها وهو أنصدم وراح يواجهه بالحقيقه كانت خطفت امه وبعد ما بحثنا ووصلنا لمكان ام جبل وكنا أنا وجبل وعمو محمود هناك هي مسكت ام جبل وحطت السكينه على رقبه ام جبل وقالت انو أنا ومحمود سعدنها في كده وكنا متفقين معاها وعلشان كانت السكينه عورت رقبته ام جبل أنا ضربتها بالنار وجبل فكر اني ضربتها علشان متحكيش الحقيقه لكن ام جبل ساعتها ماتت وجبل زعل مني انا و أبوه وبس
ريم:اي الفيلم الهندي ده
زيدان:قومي يلا خلينا ننام
ريم دخلت لغرفتها لكن اتفجأت بزيدان يدخل معاها الغرفه
ريم:اي يا سطا
زيدان:اي يا شبح داخل غرفه مراتي
ريم :أنت وملحقاش تكمل كلامها وشالها وحطها على السرير
زيدان:أنا
ريم :انت اي
زيدان:احم يعني أنا بحبك
ريم :ياااه اخيرا يا شيخ
زيدان:قصدك اي
ريم:يا عم كلنا عارفين انك بتوتر فيا بس مستنينك تقول
زيدان:يااااه طب وأنتِ اي
ريم بتوتر:أنا اي ما أنا كويسه اهو
زيدان:يعني افهم انك مبتحبنيش
ريم:يا عم دا أنا بحبك من يوم ما اتجوزنا
زيدان:بحيث كده تعالى بقي
ونسيبهم بقي ملناش فيه.....
عند جبل وليل
جبل:ليل
ليل:نعم
جبل :أنا عايز اقولك حاجه
ليل:قول
جبل:أنا بحبك
ليل:بجد
جبل:اه
ليل بكسوف:وانا كمان
جبل :طب تعالى يلا
ونسيبهم برده ملناش فيه
عند اسد وليث و عشق وملاك كانوا كل ما يتعبوا يفتكروا أحلامهم ويكملوا
عند همس وصقر فاقت وقالت انو عايزه تنتقم لموت ابوها
صقر:متأكده مسحت دموعها وقالت ايوه اتصل صقر بأحدهم وتم اعتقال عم همس
همس:أنا اسفه علشان ظني فيك
صقر: عادي
همس:دلوقتي انت بقي هتطلقني خلاص الخطر راح
صقر:طلاق مين ياما خلاص دخلتي يعني مش هتطلعي وتعالى يلا
نسيبهم بقي انتوا عارفين ملناش دعوه
مجهول:شكلهم بقت حياتهم طبيعيه يا باشا
الباشا:متخفش
مجهول:ناوي على اي يا باشا
الباشا:ناوي على حاجات كثير اصبر بس وضحك ضحكه شريره .....